HAKKINDA

OSB’nin karmaşık yapısı, nedenlerinin hala tam olarak bilinmemesi, etiketlenmeye neden olan yoğun davranış problemlerinin olması ve OSB’ye özgü farklı eğitsel gereksinimler, çocukları OSB tanısı alan ebeveynlerin farklı yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerden daha fazla zorluğa ve strese maruz kalmalarına neden olmaktadır. Bu nedenle OSB’li çocuğu olan ebeveynlerin ve çocuklarının kendilerine has gereksinimlerinin belirlenerek bu gereksinimlerin karşılanmasını sağlayacak planlamaların yapılması ve aile katılımının sağlanması çok önemlidir.

Aile eğitimi modellerinden ebeveynleri çocuklarının öğretmeni olarak gören yaklaşım, ebeveynlere, çocuklarının farklı gelişim alanlarına yönelik eksikliklerini tamamlamak ve bağımsız yaşama katılımlarını sağlamak amacıyla bilgi ve beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. Ebeveynlerin, çocuklarının eğitiminde öğretmen olarak uygulamaya katılmasının çocukların becerileri daha hızlı öğrenmelerini ve öğrendikleri becerileri farklı ortamlara daha kolay genellemelerini kolaylaştırır.

Bu WEB sitesi aracılığıyla çocuklarınıza gereksinim duydukları sosyal becerileri nasıl öğreteceğiniz hakkında bilgiler yer almaktadır. Bu bilgiler sayesinde bir uzmana ihtiyaç duymadan çocuğunuzun gereksinim duyduğu sosyal beceriyi belirlemeyi, çocuğunuzun beceriye yönelik performansını ve beceriyi nasıl öğreteceğinizi öğreneceksiniz. Pek çok uzmanın desteğiyle hazırlanan eğitim programının size ve çocuklarınıza yararlı olması dileğiyle…

volkan_sahin

Proje Yürütücüsü

Arş. Gör. Volkan ŞAHİN

2008 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği lisans programından mezun olan Volkan ŞAHİN Zonguldak, Diyarbakır ve Tokat’ta on yıl süre ile çeşitli özel eğitim okullarının I., II. ve III. kademelerinde özel eğitim öğretmenliği yapmıştır. Bu süre içerisinde farklı yetersizliği olan özel gereksinimli çocuk, genç, yetişkinler ve aileleri ile çalışmış, alanı ile ilgili eğitim, seminer ve kongre gibi çalışmalara katılmış, farklı branşlardan öğretmenlere eğitimler vermiştir. Volkan ŞAHİN, Özel eğitim öğretmeni olarak çalıştığı dönemde yazımında alan uzmanı olarak yer aldığı “Özel Gereksinimli Öğrencilerin Mesleki Eğitimi” konulu Avrupa Birliği projesi katılımcısı olarak Stockholm/İsveç’te özel gereksinimli öğrencilerin eğitim aldığı özel ve kamu kurumlarında gözlem yapmış, oradaki meslektaşlarıyla fikir alışverişinde bulunmuştur. Oradaki deneyimlerini birlikte çalıştığı meslektaşlarıyla paylaşmıştır. Volkan Şahin Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalında yüksek lisansını 2014 yılında tamamlamıştır. 2016 yılında ise aynı enstitünün Özel Eğitim Anabilim Dalında Zihin Engellilerin Eğitimi Doktora programına girmeye hak kazanmıştır. Doktora eğitimini sürdürürken aynı bölümde araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır. Volkan Şahin 2018 yılından itibaren buradaki görevini Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalında ve Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Anabilim Dalında sürdürmektedir. Volkan Şahin’in özel eğitim alanında makaleleri, bildirileri ve kitap bölümleri, tamamlanmış ve sürmekte olan projeleri bulunmaktadır.

Proje Danışmanları

prof_sezgin_vuran

Prof. Dr. Sezgin VURAN

Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara sosyal becerileri öğretmek yalnızca öğretmenlerin değil aynı zamanda ailelerin de sorumluluğudur.

gulden_bozkus_genc

Dr. Öğr. Üy. Gülden BOZKUŞ GENÇ

Aileler çocuklarının ayrılmaz birer parçası ve birincil öğretmenleridir.

deniz_guler

Dr. Öğr. Üy. Deniz GÜLER

Aileler tarafından sunulan sosyal destekler tüm bireylerin yaşamında önemli bir yer tutar.