Uygulama Basamaklarına Uygun ve Uygun Olmayan Öğretim Oturumları Nasıl Düzenlenir?
Etkileşim öğretiminin bu basamağında ebeveynlere tüm bileşenlerin yer aldığı öğretim oturumları düzenleyerek model olmalısınız.
Bildiğiniz üzere bir öğretim oturumunu gerçekleştirebilmek için ortamı düzenlemek, gerekli araç gereçleri hazırlamak, beceri öğretiminde sizin dışınızda başka bir kişinin varlığı gerekiyorsa davet etmek, çocuğunuzun davranışlarına nasıl karşılık vereceğinizi belirlemek (doğru tepkiler için, pekiştirme: etkili pekiştireç belirlemiş olmak, pekiştirme tarifesi belirlemek ve pekiştireçleri hazırlamak; yanlış tepkiler için, hata düzeltmesi yapmak) gerekmektedir.
Bu kısımda ayrıca model olacağınız beceriye de önceden karar vermeniz gerekmektedir. Model olacağınız beceri katıldığınız aile eğitim programında örnek verilen becerilerden biri olabileceği kendi seçtiğiniz bir beceri için de öğretim oturumu düzenleyerek model olabilirsiniz. Öğretim oturumlarına model olma basamağı için sizlere örnek olması adına uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarına yer verilmektedir.
Öğretim oturumuna başlamadan önce yukarıda sıralanan hazırlıkların tamamlanmış olması gerektiğini vurgulayarak çalışmaya başlayabilirsiniz.
Örnek olarak verilen öğretim oturumunda seçilen beceri olan dinleme becerisi için ortamda özel bir eşya olmasına gerek olmamakla birlikte dinleme becerisi en az iki kişinin varlığını gerektirdiğinden başka birinin bu çalışmada sizinle birlikte çalışmaya katılmasını sağlamanız daha yararlı olabilir.
Çalışma tamamlandıktan sonra çalışmaya katılım davranışları için yardımcı kişiyi ayrıca pekiştirmeye de model olmak istiyorsanız “Eğer beni sessizce dinler, sorduğum sorulara cevap verir ve yap dediğim şeyleri yaparsan çalışmamız tamamlandığında sana bunu vereceğim.” diyerek sevdiği bir yiyecek veya oyuncağı gösterebilirsiniz. Yardımcı kişi çalışmaya başlamak için hazır olduğunu belirtir veya siz buna benzer bir ipucu yakalarsanız hemen model olma basamağını gerçekleştirebilirsiniz.