Ebeveynlerin Modellenen Öğretim Oturumlarından Uygun ya da Uygun Olmayanı Ayırt Edip Etmedikleri Nasıl Belirlenir?

    soru_sorEtkileşim Öğretiminin (EÖ) bu basamağında daha öncede ifade edildiği üzere model olduğunuz öğretim oturumlarından hangisinin uygulama basamaklarına uygun hangisinin uygun olmadığını ayırt etmeleri için ebeveynlere sorular sormanız ve ebeveynlerin tepkilerine göre geri bildirim sunmanız gerekmektedir. Sorularınızı model olduğunuz öğretim oturumunun hemen ardından sormayı unutmayınız.

    Hatırlayacağınız üzere geri bildirim, doğru tepkileri pekiştirerek yanlış tepkilerde aynı basamağı tekrar ederek yani burada uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarını tekrar modelleyerek gerçekleştirilebilirsiniz.

    Bu basamakta ebeveynlerin model olduğunuz iki öğretim oturumundan hangisinde tüm uygulama basamaklarına yer verdiğinizi hangisinde yer vermediğinizi ayırt etmelerini beklemelisiniz. Ebeveynlerin uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarını ayırt edebilmeleri için U/UODÖÖ’nün uygulama basamaklarının tümünü iyi biliyor olmaları süreci kolaylaştıracaktır. Bu noktada eğitim programınızı gerçekleştirirken özellikle U/UODÖÖ uygulama basamakları hakkında bilgi verdiğiniz EÖ basamağında tüm basamakların ebeveynler tarafından öğrenildiğinden emin olduktan sonra bir sonraki basamağın öğretimine geçmenizin çok daha yararlı olacağını hatırlatmak isteriz.

    dusunen_bireyBu basamakta ebeveynlere U/UODÖÖ uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarını ayırt etme için nasıl bir soru sorabileceğiniz üzerinde durulacaktır. Bu sorular, “İzlemiş olduğunuz öğretim oturumu, sizce U/UODÖÖ uygulama basamaklarına uygun bir öğretim oturumu mu, uygulama basamaklarına uygun olmayan bir öğretim oturumu muydu?” şeklinde olabilir. Ebeveynlerin, uygulama basamaklarına uygun ya da uygun olmayan öğretim oturumlarını ayırt etmelerini belirleyebilmek için istediğiniz şekilde sorular sorabilirsiniz.

    Yukarıda belirtilen soruya burada size örnek olması açısından yer verilmiştir. Sorunuzu sorduktan sonra ebeveynlerin model olduğunuz öğretim oturumunun uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumunu ayırt etmesi ve ifade etmesi beklenmektedir.

    Ebeveynler eğer model olduğunuz öğretim oturumlarından uygun ve uygun olmayanı ayırt ederse hemen “Evet doğru söylediniz, harikasınız size göstermiş olduğum öğretim oturumlarından ilki uygulama basamaklarına uygun bir öğretim oturumu, sonraki gösterdiğim öğretim oturumu ise uygulama basamaklarına uygun olmayan bir öğretim oturumuydu.” şeklinde ifadelerle pekiştirebilirsiniz. Ancak ebeveynler uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumunu ayırt edemez yani sorunuza yanlış tepki verirlerse öğretim oturumlarına tekrar model olmalı ve ayırt etme üzerine sorunuzu yinelemelisiniz.

    Ebeveynler tekrar model olduğunuzda doğru tepki verirlerse dilediğiniz şekilde pekiştirebilir ve bir sonraki basamağa geçebilirsiniz. Ebeveynler tekrar model olmanıza rağmen uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumunu ayırt edemezlerse siz hangi öğretim oturumunun uygun hangisinin uygun olmadığını ebeveynlere söylemeli ve ebeveynlerin uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarının neden uygun ya da uygun olmadığını açıklamaları için “Neden uygun, neden uygun değil? sorusunu sorma basamağına geçmelisiniz.