Uygulama Basamaklarına Uygun Öğretim Oturumunun Düzenlenmesi
Öğretim oturumunda öğrenci olarak rol alan yardımcı kişiye “Bugün seninle bir çalışma yapacağız ve bir beceri öğreneceğiz. Beni dikkatli bir şekilde dinle ve izle.” diyerek çalışmanızı başlatın.
Öğrenciye “Ben şimdi sana başkasını dinlerken nasıl davranmamamız gerektiğini anlatacağım ve göstereceğim.” diyerek davranışı açıklayın model olun. Hemen ardından “Karşımızdakini dinlerken böyle davranmak uygun bir davranış mıdır yoksa uygun olmayan bir davranış mıdır?” sorusunu sorun, yanıt vermesini bekleyin. Doğru tepki verirse pekiştirin yanlış tepki verirse uygun davranışı modelleyin ve davranışın neden uygun olduğunu sorun.
Öğrenci, davranışın neden uygun olup olmadığına yönelik gerekçeler sıralarsa onu pekiştirin ve rol oynama çalışmalarına geçin. Yanlış tepki verirse bir şey demeden rol oynama çalışmalarına geçin. Öğrencinize “Başkasını uygun olmayan şekilde dinleme becerisi için şimdi seninle rol oynama çalışmaları gerçekleştireceğiz.” diyerek önce siz davranışın uygun olmayan şeklini canlandırın. Uygun olmayan davranışı canlandırdıktan sonra aynı çalışmayı öğrencinizden “Hadi şimdi de sen başkasını dinlerken nasıl davranmamız gerektiğini bana göster.” deyin ve uygun olmayan davranışı göstermesi için fırsat verin.
Uygun olmayan davranış için rol oynama çalışmalarına yer verdikten sonra öğrencinizin çalışmaya katılım davranışlarını “Benimle çok güzel çalıştın, dediklerimi yaptın, sorularıma çok güzel cevaplar verdin.” diyerek pekiştirin bugünkü çalışmalarınızı tamamladığınızı daha sonra yine çalışacağınızı ifade ederek öğretim oturumunu tamamlayınız.
Öğretim oturumlarına bu şekilde model olarak ebeveynlerin U/UODÖÖ uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumları için model olma basamağını da gerçekleştirmiş oldunuz. Sonraki basamakta ebeveynlerin U/UODÖÖ’in uygulama basamaklarına uygun ve uygun olmayan öğretim oturumlarını ayırt edip etmediklerini belirlemek için sorabileceğiniz sorular üzerinde durulmaktadır.