Kontrol Listesi Kullanım Yönergesi
Bölüm sonunda yer alan kontrol listesi U/UODÖÖ’nün uygulama basamaklarını doğru gerçekleştirip gerçekleştirmediğinizi ya da basamak atlayıp atlamadığınızı belirleyebilmeniz için düzenlenmiştir. Öğretim oturumu düzenlerken kontrol listesini yanınızda bulundurunuz. Çocuğunuzun verdiği tepkilere göre bazı basamakları atlamanız bazı basamakları tekrar etmeniz gerekmektedir. Bu nedenle formu dikkatli bir şekilde inceleyiniz.
Çalışmaya başladınız, altıncı adıma kadar geldiniz ve bu davranış uygun mu?/uygun değil mi? sordunuz. Bu basamakları yerine getirdiğinize dair (+) işaretiyle formu işaretleyiniz. Çocuğunuz altıncı adımda doğru tepki verirse yedinci adımda olduğu gibi pekiştiriniz ve kaydediniz. Sonra on ikinci adıma geçiniz. Çocuğunuz altıncı adımda yanlış tepki verirse ya da tepki vermezse sekiz, dokuz, on ve on birinci adımları gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Yanlış tepki ve tepkisiz kalma durumunda, bu adımları gerçekleştirdikten sonra on ikinci adıma geçebilirsiniz.
On ikinci adımda çocuğunuz doğru tepki verirse on üçüncü adımda çocuğunuzu pekiştirmelisiniz. Çocuğunuz on ikinci adımda yanlış tepki verir ya da tepkisiz kalırsa on dördüncü adımı gerçekleştirin ve on beşinci, on altıncı ve on yedinci adımlara geçin. Çocuğunuz on yedinci adımda doğru tepki verirse on sekizinci adımı gerçekleştirin yani pekiştirin. On yedinci adımda çocuğunuzun tepkisi yanlışsa yada tepkisiz kalmışsa on dokuz, yirmi ve yirmi birinci adımları gerçekleştirin. Yirminci adımda çocuğunuzun tepkisi yine yanlışsa doğru yanıtı siz söyleyin yani yirmi ikinci adımı gerçekleştirin ve yirmi üçüncü adıma geçin.
Yirmi üçüncü adımda uygun olmayan davranışın uygun olmama nedenini sorun. Çocuğunuzun tepkisi doğruysa pekiştirin yani yirmi dördüncü adımı gerçekleştirin. Yirmi üçüncü adımda çocuğunuzun tepkisi yanlışsa yirmi beşinci adımı davranışın uygun olmama nedenlerini siz açıklayarak gerçekleştirin. Öğretim oturumunun son bölümünde çocuğunuza öğrettiğiniz davranışın uygun örneğiyle rol oynama çalışmaları gerçekleştirerek yirmi altıncı, yirmi yedinci ve yirmi sekizinci adımıları çocuğunuzun tepkilerini göz önüne alarak gerçekleştirin. Son olarak çocuğunuzun çalışmaya katılım davranışlarını pekiştirin ve öğretim oturumunu tamamlayın.
Öğretim oturumunda çocuğunuzun doğru tepkilerini pekiştirmeyi, gerçekleştirdiğiniz basamakları (+) işaretiyle işaretlemeyi unutmayınız. Atladığınız ya da gerçekleştirmediğiniz basamakları (-) işareti ile işaretleyebilir veya boş bırakabilirsiniz.
OTURUMUNUZ TAMAMLANDI. KOLAY GELSİN.