Uygulama basamakları
- Çocuğun dikkatinin çalışmaya çekilmesi.
- Hedef sosyal becerinin tanıtılması.
- Hedef sosyal becerinin olumlu örneği için model olunması.
- Çocuğa, model olunan olumlu örneğin uygun/uygun olmadığını ayırt etmesini sağlayan sorular sorulması.
- Doğru tepkinin pekiştirilmesi.
- Davranışın neden uygun olduğunun sorulması.
- Davranışın uygunluğuna yönelik açıklanan gerekçelerin pekiştirilmesi.
- İlk yanlış tepkide olumlu örneğe tekrar model olunması.
- 4. Madde ve a, b, c alt maddelerin tekrar edilmesi.
- İkinci yanlış tepkide doğru yanıtın söylenmesi ve beşinci maddeye geçilmesi.
- Hedef sosyal becerinin olumsuz örneği için model olunması.
- Çocuğa, model olunan olumsuz örneğin uygun/uygun olmadığını ayırt etmesini sağlayan sorular sorulması.
- Doğru tepkinin pekiştirilmesi.
- Davranışın neden uygun olmadığının sorulması.
- Davranışın neden uygun olmadığına yönelik açıklanan gerekçelerin pekiştirilmesi.
- Yanlış tepki için olumsuz örneğe tekrar model olunması.
- 6. Madde ve a, b, c alt maddelerin tekrar edilmesi.
- Tekrar yanlış tepkide doğru yanıtın söylenmesi.
- Çocuğun, uygun olan davranışa karar verebilmesi ve uygun davranışı sergileyebilmesi için rol oynama çalışmalarına yer verilmesi.
- Rol oynama çalışmalarında çocuğun performansına göre geri bildirim verilmesi.