Uygulama basamakları

  1. Çocuğun dikkatinin çalışmaya çekilmesi.
  2. Hedef sosyal becerinin tanıtılması.
  3. Hedef sosyal becerinin olumlu örneği için model olunması.
  4. Çocuğa, model olunan olumlu örneğin uygun/uygun olmadığını ayırt etmesini sağlayan sorular sorulması.
    1. Doğru tepkinin pekiştirilmesi.
    2. Davranışın neden uygun olduğunun sorulması.
    3. Davranışın uygunluğuna yönelik açıklanan gerekçelerin pekiştirilmesi.
    4. İlk yanlış tepkide olumlu örneğe tekrar model olunması.
    5. 4. Madde ve a, b, c alt maddelerin tekrar edilmesi.
    6. İkinci yanlış tepkide doğru yanıtın söylenmesi ve beşinci maddeye geçilmesi.
  5. Hedef sosyal becerinin olumsuz örneği için model olunması.
  6. Çocuğa, model olunan olumsuz örneğin uygun/uygun olmadığını ayırt etmesini sağlayan sorular sorulması.
    1. Doğru tepkinin pekiştirilmesi.
    2. Davranışın neden uygun olmadığının sorulması.
    3. Davranışın neden uygun olmadığına yönelik açıklanan gerekçelerin pekiştirilmesi.
    4. Yanlış tepki için olumsuz örneğe tekrar model olunması.
    5. 6. Madde ve a, b, c alt maddelerin tekrar edilmesi.
    6. Tekrar yanlış tepkide doğru yanıtın söylenmesi.
  7. Çocuğun, uygun olan davranışa karar verebilmesi ve uygun davranışı sergileyebilmesi için rol oynama çalışmalarına yer verilmesi.
    1. Rol oynama çalışmalarında çocuğun performansına göre geri bildirim verilmesi.