Uygulanması
U/UODÖÖ’yü doğru uygulayabilmek için yöntemi kullanan kişinin çeşitli basamakları kullanması gerekmektedir. Bu basamaklar; bir sonraki sayfada yer alan sıralama ve akış şemasında da gördüğünüz gibi dikkati çekmekle işe başlayıp;
- Öğretilmek üzere seçilen beceriyi tanıtma,
- Beceriye özgü uygun davranışı açıklama ve model olma,
- Model olunan davranışın uygun olup olmadığını sorma,
- Çocuğun verdiği tepkilere göre geri bildirim sunma,
- Uygun davranışın neden uygun olduğunu sorma,
- Çocuğun verdiği tepkilere göre geri bildirim sunma,
- Uygun olmayan davranışı açıklama ve model olma,
- Model olunan davranışın uygun olup olmadığını sorma,
- Çocuğun verdiği tepkilere göre geri bildirim sunma,
- Uygun olmayan davranışın neden uygun olmadığını sorma,
- Çocuğun verdiği tepkilere göre geri bildirim sunma,
- Uygun davranış için rol oynama çalışmalarına yer verme,
- Çocuğun verdiği tepkilere göre geri bildirim sunma
şeklinde sıralanmaktadır.
Etkili öğretimin ve öğrenmenin ancak tüm basamaklara yer verildiğinde gerçekleşeceği unutulmamalıdır. Bu nedenle öğretim sırasında hiçbir basamağın atlanmaması gerekmektedir. Akış şemasından sonra yer alan kısımda U/UODÖÖ’nün her bir basamağı ayrıntılı şekilde açıklanacak, örneklere ve alıştırmalara yer verilecektir.