Uygun/Uygun Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretimin Kullanımı

Kitabımızın bu kısmında çocuğunuza sosyal becerileri öğretirken kullanacağınız uygun ve uygun olmayan davranış örnekleriyle öğretimin (U/UODÖÖ) uygulama basamakları hakkında bilgiler yer almakta, öğretim oturumları süresince yöntemin her bir basamağına yer vererek nasıl kullanacağınız anlatılmaktadır. Yöntemin tüm basamaklarını ayrıntılı bir şekilde bilmek ve sosyal becerileri bu basamaklara uygun şekilde öğretmek sunduğunuz öğretimin kalitesini artıracak, çocuğunuzun sosyal becerileri daha kısa sürede, etkili ve kalıcı bir şekilde öğrenmesini sağlayacaktır. Araştırmacılar bir yöntem ne kadar etkili olursa olsun uygulama basamaklarına bağlı kalınarak kullanılmadığı takdirde etkili olmayacağını ifade etmektedirler.

sosyal_becerilerU/UODÖÖ, sosyal beceri yetersizlikleri gösteren çocukların, sosyal becerilerde uygun ve uygun olmayan davranışları ayırt etmelerini sağlamak ve uygun sosyal davranışları öğretmek için kullanılan bir öğretim yöntemidir. Üzerinde son 10 yıldır pek çok araştırma gerçekleştirilen bu yöntem sosyal beceri yetersizlikleri gösteren çocuklara çeşitli sosyal becerilerin öğretiminde etkili bulunmuştur. Ülkemizde de bu yöntemin sosyal becerilerin öğretiminde etkili olduğunu ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirilmiştir.

U/UODÖÖ, diğer davranışsal uygulamalara benzer yönleri olmakla birlikte kendine has uygulama basamakları içermesi, diğer uygulamalara nazaran ciddi hazırlık gerektirmemesi ve kanıta dayalı uygulamalar arasında yer alan sosyal öykülerle karşılaştırıldığında daha etkili bulunması nedeniyle öğretmenlere ve ebeveynlere alternatif bir seçenek olarak sunulmaktadır. U/UODÖÖ, tüm bunlarla birlikte özel gereksinimli çocukların eğitimi konusunda bilgi ve deneyimi olmayan öğretmen ve ebeveynlerinde kolaylıkla öğrenip ev ya da diğer ortamlarda uygulayabilecekleri bir yöntem olarak görülmektedir.

etkililikkkk